FAQ

1) Bagaimana hendak menjadi ahli smsbisnes?

Untuk menjadi ahli kami anda terlebih dahulu perlu mengisi borang pendaftaran ahli di menu pendaftaran. Cara pembayaran akan ditunjukkan selepas pendaftaran dibuat.

2) Apa yang saya dapat selepas pendaftaran dan membuat bayaran?

Anda akan diberikan:

- Contoh subdomain web replika : http://www.smsbines.com/katanama
Dalam web ini anda boleh melihat statistik ahli tajaan anda, link pelawat, jumlah pendapatan, banner promosi dan sebagainya., Ini memudahkan proses pendaftaran ahli tajaan anda.

Bagi ahli yang mengambil pakej RM1000 anda akan dilantik secara automatik sebagai dealer kami. Banyak kelebihan menjadi dealer kami. Antaranya:

* Komisen 100% adalah hak milik anda .

* Anda akan diberikan web sistem khas untuk membolehkan anda mencipta akaun pelanggan anda.

* Anda boleh menjual kredit SMS anda dengan harga yang diigini.

* Harga purata SMS anda jauh lebih murah dari pakej lain.
* Selain itu juga boleh mendaftar ahli tajaan anda dengan menggunakan web replika ini, e-wallet anda akan dipotong setelah pendaftaran dilakukan. Ini memudahkan proses pendaftaran ahli tajaan anda.


4) Saya tidak faham bagaimana boleh menjana pendapatan dalam www.smsbisnes.com?

Apabila anda mendaftar sebagai ahli berbayar smsbisnes, keahlian akan di aktifkan kepada ahli vip selepas pengesahan bayaran dibuat dan akan mendapat link khas (url smsbisnes) untuk mempromosikan web smsbisnes, contoh url anda ialah http://www.smsbisnes.com/katanama anda. Jika ada seseorang klik url anda, dan membuat pendaftaran percuma secara Automatik dia akan di berada dirangkaian anda. Anda hanya perlu follow up ahli tersebut untuk pengaktifan VIP seperti anda.

5) Bagaimana cara untuk menyertai program BulkSMS smsbisnes.com?
Anda hanya perlu membeli mana-mana pakej BulkSMS dan automatik anda akan menjadi ahli kami. Setiap pakej mempunyai kelebihan tertentu .

6) Apa Itu sistem Bulk SMS?

Bulk SMS adalah satu sistem pemasaran SMS pukal dimana ianya memberi kemudahan kepada pengguna individu atau syarikat untuk menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS), pesanan Multimedia (MMS), Flash Message dan lain-lain lagi dengan kadar harga yang amat rendah melalui internet.

7) Apakah peranan Smsbisnes.com?

SMSBISNES adalah syarikat yang berperanan memperkenalkan BulkSMS. Kami mengembangkan perniagaan BulkSMS dengan menggunakan sistem affiliate multi-tier yang menawarkan komisyen lumayan sehingga 100% (bergantung kepada kemasukkan pakej).

8) Berapakah harga pakej BulkSMS yang ditawarkan oleh SMSBISNES.COM?

Kami di smsbisnes menawarkan 6 Pakej pilihan Sistem BulkSMS. Pakej yang ditawarkan adalah untuk sistem sahaja, tidak termasuk kredit SMS.

* Pakej RM50.00 - purata setiap SMS RM0.15 sen
* Pakej RM100.00 - purata setiap SMS RM0.14 sen
* Pakej RM300.00 - purata setiap SMS RM0.13 sen
* Pakej RM500.00 - purata setiap SMS RM0.12 sen
* Pakej RM700.00 - purata setiap SMS RM0.11 sen
* Pakej RM1000.00 - purata setiap SMS RM0.09 sen

9) Kredit sms yang diberi bila membeli sesuatu pakej apakah ada tempoh luput?
Tiada istilan di beri kredit setiap ahli yang join hanya di beri produk sistem hantar sms mengikut per/sms. setiap ahli hanya boleh membeli kredit dari pihak kami dengan harga sistem pakej yg di ambil.

10) Bank mana yang boleh digunakan untuk urusan pengeluaran komisen?
Semua bank dibolehkan tetapi di kenakan caj RM2.00 oleh pihak bank akan di tanggung oleh ahli sendiri, kecuali anda mengunakan akaun maybank tiada apa-apa caj bayaran di kenakan.


11) Berapakah caj pengeluaran bonus dikenakan dan bila bonus akan dimasukkan ke dalam bank saya?

Caj pengeluaran yang di kenakan ialah RM20.00. RM15.00 akan diagihkan kepada 15 penaja atas anda iaitu RM1.00 untuk setiap aras dan RM5.00 akan dimasukkan kedalam tabung ihsan untuk diagihkan kepada ahli yang tiada penajaan. Pembayaran bonus akan dilakukan selewat-lewatnya 2 hari selepas pengeluaran dibuat.

12) Apakah Tabung Ihsan?

Tabung Ihsan ialah hasil kutipan pembayaran komisen kepada ahli apabila belakunya keluaran bonus (RM5 akan diambil setiap kali berlakunya pembayaran bonus dan di masukkan ke dalam tabung ihsan).


13) Tabung ini untuk siapa dan bagaimana diagihkan?

Tabung ini akan diagihkan setiap bulan kepada ahli yang belum menaja dan jumlah komisen ahli tersebut kurang daripada RM50.00. Jadi setiap ahli berpeluang merasai pendapatan melalui bisnes ini walaupun tiada penajaan.

14) Bolehkah saya mendaftarkan keahlian orang lain yang tiada kemudahan internet?
Boleh tiada apa masalah... Anda akan menerima mesej terus ke telefon bimbit anda jika terdapat pendaftaran atau pengaktifan ahli baru.

15)Apakan Fungs lain BulkSms selain dari menghantar SMS pukal?
Fungsi yang lain kami adalah…
*Penghantaran SMS
*Penghantaran MMS
*Penghantaran Business Card
*Penghantaran SMS Kempen
*Cara Menambah Sender ID
*Cara Menjadual SMS / Reminder SMS
*Cara Import Contact Dari Handphone Ke Sistem


16) Perlukah saya membuat pembelian ulangan kredit iaitu 'MAINTAIN'?

Pembelian kredit iaitu 'Maintain' hanya akan dikenakan kepada ahli yang mempunyai sekurang-kurangnya seorang ahli tajaan dan keahlian ahli tersebut telah melebihi satu bulan dari tarikh sewaktu diaktifkan VIP.

17) Berapakah harga kredit BulkSMS?

Harga kredit BulkSMS adalah bergantung kepada pakej yang anda sertai dan minimum pembelian ialah RM20.00.

18) Berapa minimum yang perlu di bayar dan apa yang saya dapat?

Jumlah minimum yang perlu dibayar untuk 'Maintain' ialah RM20 sebulan . Anda akan diberikan kredit SMS mengikut purata yang telah ditetapkan mengikut pakej yang anda sertai.


19) Jikalau saya tidak membuat pembelian atau maintain apa akan terjadi?

'Downline reverse' dan 'Bonus Pengeluaran' anda iaitu hasil daripada ahli tajaan ke dua dan ke empat tajaan anda akan diberikan kepada penaja anda ('upline') diatas yang telah 'maintain'.

20) Macam mana saya nk tahu saya perlu 'Maintain'?

Jika anda mempunyai sekurang-kurangnya seorang ahli tajaan dan keahlian ahli tersebut telah melebihi satu bulan butang maintain akan ditayangkan pada laman utama anda mengatakan anda perlu mantain .

21) Adakah Sistem ini melanggar undang-undang?

Sistem kami jelas tidak melanggar undang-undang kerana sistem kami bukan mlm, sistem piramid atau sebagainya. Kami menjual system bulksms dan perhidmatan kredit bulksms.

22) Bagaimana cara membeli kredit SMS?

* -Sistem pembelian kami berfungsi dengan 2 cara iaitu penolakan melalui komisen ahli dan pembayaran secara manual.
* -Untuk membeli kredit SMS, anda perlu berurusan dengan pihak syarikat iaitu mengisi borang di dalam web syarikat iaitu di www.smsbisnes.com masukkan katanama dan katakunci dan lihat sistem yang kami sediakan dilaman ahli di menu kredit sms. Selepas itu masukkan bilangan kredit yang hendak dibeli, bonus akan dipotong terus ke akaun anda jika pembelian tidak melebihi komisen bersih anda jika tiada komisen sila Bank in kepada syarikat dahulu.

Buat pembayaran kepada bank di bawah :

Nama Syarikat : NH VCARE
Akaun Bank : MAYBANK
NO AKAUN : 5530-1013-0100

Sila SMS bukti pembayaran mengikut format berikut kepada 014-2979798
Format SMS : jarak jarak jarak jarak
AWAS.. Jika ada ahli yang membuat maklumat pembayaran palsu, pihak kami akan mengambil tindakan tegas.

Pertanyaan:- Soalan yang bermain difikiran saya masih tiada di dalam ruangan ini. Bagaimana ya?
Jika soalan yang anda ingin kemukakan tidak ada di dalam ruangan ini, sila emailkan pertanyaan anda kepada admin@smsbisnes.com di ruangan boring pertanyaan. kami akan membalas soalan anda secepat mungkin.
Follow us on Twitter! Follow us on Twitter!
Replace this text with your message